ända barnet

Jag har precis duschat och nu sitter jag och kollar på Sjunde himlen på kanal5. Så kom jag o tänka på,va fan jag har inga syskon,asså i programet är dom 5 barn och jag är ensam. Ibland så undrar jag hur det är att ha ett syskon? visst jag kan föreställa mig hur jobbigt det kan vara ibland,men å andra sidan hur trygt och mysigt det måste kännas att alltid veta att man har någon vid sin sida.
När jag ser mina kompisar bråka med sina syskon så tänker jag aaaw syskonkärlek! dom kan bråka om minsta lilla grej. Men jag,när jag bråkar med någon så är det med min mamma =/ vilket inte är bra. För när vi bråkar så är det inte kul,om hon skriker så börjar jag skrika och då skriker hon mer vilket leder till att jag får utbrott!
Så ibland så önskar jag att jag hade ett syskon som jag kunde bråka med istället,berätta hemligheter till,slåss med,ha kul med,jaa allt sånt syskon gör.

Haha jag kom å tänka på en grej,när jag va mindre så skulle jag gå och sova så la min mamma o pappa i sovrummet,så helt plötsligt så sprang jag in dit och skrek "mamma mamma jag vill ha ett syskon!" och hon mummlade bara "jaja Sabina,gå o lägg dig igen",så jag gick o la mig igen med ett leende på läpparna. När jag hade lagt mig igen så började jag tänka hur hemskt det hade varit med att ha ett syskon,att man måste dela allt och inte få all uppmärksamhet för sig själv,så sprang jag in igen i sovrummet o skrek "eller neeej! jag vill inte ha syskon". Hahahah så mycket jag skrattar när jag tänker på det!

Därför vill jag veta vad du och dina syskon bråkar om,om ni har någon rolig historia som ni vill dela med er,så är det bara att skriva den!

Kommentarer
Postat av: Emilia

hahaha tro mig att ha syskon är öööverkul men ibland får man psykos på dem och vill slååå ihjäl dem!!! speciellt om man har två storebrödrar och dem är riktigt ööverbeskyddande mot en men man älskar alltid sina syskon hur mycket man än hatar dem för stunden :p

2009-08-04 @ 23:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback