Dåligt humör...

Jaa,jag e inte på så värsta bra humör idag,det kan bero på att min morfar e så sjuk. Jag va nyss hos dom och lämnade mat,asså shiit kan inte fatta att en så bra människa som han har slutat så här. Han finns inte mer,snart e han borta,jag klarar inte ens av att tänka den tanken,vad ska jag göra utan min morfar? han e mitt liv,han har lärt mig allt,han lärde mig att cykla för första gången,han har lärt mig allt jag kan!
Han har blivit svårt sjuk efter kriget i Bosnien,han har Alzheimers och Parkinsons sjukdom. När man har Alzheimers så glömer man bort grejer,han brukar glöma vem jag är och det gör så jävla ont,att han inte känner igen sitt eget barnbarn.
Parkinsons sjukdom är när man skakar konstant,man kan inte kontrollera det. Jag sätter in lite information om det strax så att ni förstår bättre.

De jävla kriget i Bosnien har förstört så jävla många liv så att det inte är sant! jag fattar inte hur människor kan vara så smutsiga och starta krig för ingenting! OOH JAG FÅR SPEEL!  Så många liv dom tog för ingenting,dom tvingade folk att lämna sina hus och om dom inte gjorde det så blev dom dödade. Jag har hört dom värsta historierna om kriget för min mamma och hela min familj har upplevt det. Dom tvingade ut min morfar ur deras hus,han ville inte lämna det,för va fan det är hans hem! och när han inte gjorde som dom sa så blev han grovt misshandlad,ni kan tänka er med såna stora militärstövlar,slagen i huvet,ansiktet på hela kroppen! fucking smuts är dom!
Uff jag får tårar i ögonen när jag tänker på det,för om det inte vore för kriget så hade jag fortfarande bott där nere! Jag har absolut inget emot Sverige,men ens hemland är en helt annan sak.


Alzheimers sjukdom är en demenssjukdom, dock inte detsamma som demens. Hos runt 60% av de som utvecklar demens är Alzheimers sjukdom enda utlösande faktor eller i kombination (1). Demens är en minskning av minne och intellekt. Vid naturligt åldrande så minskar hjärnans vikt med ungefär 10%, hos en person med Alzheimers sjukdom är nedgången hela 30-40%. I Sverige finns ungefär 160 000 personer med demens, varav cirka 60% lider av Alzheimers sjukdom. Ungefär 7 500 människor insjuknar varje år.
Det vanligaste tidiga symptomet på Alzheimers sjukdom är problem med närminnet. glömmer avtalade möten och har ofta svårt att prestera under pressade förhållanden.

Parkinsons sjukdom innebär att vissa nervceller i mellanhjärnan som producerar dopamin bryts ned. Vanliga besvär är skakningar och stelhet. Orsaken är okänd och bot saknas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback