För tjock? eller för smal?

En grej vi tjejer ständigt tänker på är vårt utseende. Har vi för stora lår?  för små bröst? för stora bröst? för liten röv? för tjock? för smal? det finns så mycket som snurrar runt i en tjejs huvud när det gäller utseendet. Till och med den "perfekta" tjejen som ser bra ut och som där egentligen inte är något fel på har npgon sorts komplex över sig själv.
Jag trivs med mig själv,men ibland så kan jag ha såna dagar och bara hata mig själv! t.ex om jag får en finne på hakan eller pannan eller vart nånstans den än kommer så får jag sån spel och skriker "FUCKING FINN JÄVEL" asså ni förstår?
Den senaste tiden så har allt och alla sagt till mig att jag har gått ner skit mycket i vikt. Men jag själv tycker inte det,men det brukar vara så oftast att andra ser det men inte du. Mina närmaste vänner är skit rädda at jag ska få anorexia,hallå anorexia? jag tycker det är lite väl överdrivet för jag är inte sååå smal. Men det är bara för att jag va kraftig innan,eller ja,kraftig o kraftig jag va tjockare. Under en sommar så försvann allt det bara helt plötsligt.

Jag har gått ner rätt mycket i vikt för att jag stressar för mycket,äter inte regelbundet eller på regelbundna tider. En annan anledning är att min mamma är svårt sjuk,hon mår så dåligt,det kan gå 3 dagar utan att hon har ätit något,för när hon äter så kan hon inte behålla maten i sig och då händer det att hon kräker upp de. Hon är 44 år gammal 162 cm lång och väger ungefär 43 kilo. Det är alldeles för lite för en vuxen kvinna. Hon har varit sjuk ganska länge nu,och att se henne så sjuk och att jag inte kan göra något åt saken för att hjälpa henne gör att jag känner mig så hjälplös,det gör så ont i mitt hjärta varje gång!  Men jag finns ju alltid där för henne om hon behöver mig,jag älskar min mamma mest på denna jord,utan henne är jag ingenting,jag lever för henne,om något hade hänt henne så hade jag,ja gud vet vad jag hade gjort!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback