Dialogvecka

Denna veckan i skolan så har vi dialogvecka,det går ut på att olika personer kommer till vår skola och pratar om olika grejer! det är rätt intressant om dom då pratar om intressanta grejer (smart jag e,kom på de själv haha) iallafall idag på första "lektionen" eller vad man ska kalla det så kom det en muslimsk kvinna och pratade om Islam. Och religon är en sååå stoor grej o prata om,man kan sitta i flera timmar och bara sitta o disskutera och gemföra. Men henne var det faktiskt intressant att lyssna på. För man märker verkligen hur stora fördomar det finns mot muslimerna,som t.ex att alla terorister är muslimer? och så är det inte,att alla krig som händer som har hänt är muslimernas fel,och så är det definitivt inte!
Som t.ex den 11 september,direkt så trodde man att det var muslimerna som attakerade,men man vet fortfarande inte än idag om det var muslimer eller inte,och kriget i Irak (tor jag de va) när USA bombarderade för att dom letade efter kärnvapen,fast i själva verket så fanns där inga kärnvapen =/...

Det jag försöker säga är att det finns så mycket fördomar om alla människor,om alla religoner! Därför gillar inte jag o prata om sånt,för det slutar alltid med bråk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback