övervikt?

"Ungefär 900 000 personer i åldrarna 16 till 84 år i Sverige är feta – de har BMI 30 eller mer. Det är fler kvinnor (14 procent) än män (11 procent) som är feta. Fetma är vanligare bland personer med låg inkomst, kort utbildning och boende utanför storstäderna."


asså,jag förstår mig inte på människor som kan tillåta sig o bli så grovt överviktiga,okej lite tjock,mullig osv men asså överviktig som skadar din hälsa och gör att du dör i förtid! Hur kan man låta sig själv gå så långt,vissa säger att det är en sjukdom,men jag tror inte det,man väljer själv vad man stoppar i munnen. Och man kan gör något åt saken också,träna,äta bättre osv. Anledningen till att jag skriver detta är att jag ser sjukt tjocka människor nuförtiden,jag menar verkligen inget illa men jag tycker synd om dom att det har blivit så,jag tror ingen vill leva ett ohälsosamt liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback